Om uw textiel te personaliseren, kies je eerst de techniek en maak dan een keuze uit het materiaal. En dat is niet altijd voor de hand liggend als je niet over de nodige kennis beschikt. Dus, laten we samen kijken naar de sleutelpunten voor een goede keuze!
Van alle technieken om textiel te personaliseren, heeft borduurwerk een betoverende uitstraling, bijna fascinerend. Stevig verankerd in het textiel door vele duizenden stiksels, verschijnt de textuur van een logo dankzij de draden waaruit deze is samengesteld. Geen enkele andere techniek van personalisatie op textiel biedt dit unieke resultaat om naar te kijken of te voelen.
Je textiel laten personaliseren door borduurwerk geeft het nog een elegantere, luxere, professionele en een nog verfijndere uitstraling. Is dit de uitstraling die je wenst te geven aan je gepersonaliseerde textiel? Dan is borduurwerk de perfecte techniek voor de personalisatie van jouw textiel!
AmarinsB Collection beschikt over een kleurenpallet van bijna 300 kleuren van borduurgaren. De personalisatie van het textiel krijgt daardoor altijd een nauwkeurige weergave van de exacte kleuren!
De personalisatie van textiel door borduurwerk gaat langer mee en wassen in de wasmachine heeft er weinig invloed op. Als je borduurwerk van je logo combineert textiel van goede kwaliteit, dan gaat het over een investering op lange termijn!
Normaal wordt borduurwerk vooral gebruikt voor:
Het belangrijkste is dat het textiel een minimaal gewicht heeft van 190 g/m2. Hoe dikker de stof, hoe mooier het resultaat!
Als we nadenken over gepersonaliseerde textiel, dan is de opdruk vaak de eerste techniek van personalisatie die in onze gedacht komt. En niet zonder reden: het gaat over de personalisatie methode nummer 1!
Maar er bestaan meerdere types voor opdruk van textiel. Iedere methode heeft zijn eigen eigenschappen.
Voor gepersonaliseerde textiel van grote hoeveelheden (vanaf 100 stuks) met het meest duurzame resultaat, is zeefdruk de beste keuze. Let op, dit kan alleen op katoen. Anders bent u gebonden aan zeefdruktransfers. Het heeft ook maar een maximum van 8 kleuren. Voor orders van deze grote en de wens om het textiel te laten zeefdrukken, werk ik samen met een zeefdrukker.
Als je een andere hoeveelheid van gepersonaliseerde textiel wil, dan is de techniek van DTF (Direct To Film) of flocken met een flex-film het meest aangewezen. Hetzelfde geldt ook als je personalisatie per kledingstuk verschilt (namen, nummers, enz …).
In tegenstelling tot borduurwerk, die een grotere stofdikte vereist, kun je met een opdruk bijna elk kledingstuk en accessoire personaliseren. Zelfs specifieke materialen en plaatsen kunnen worden bedrukt dankzij de technieken die ik zelf in huis heb.
Het beschikbare kleurenpallet is ook een enorm voordeel voor de opdruk van textiel. DTF is een fullcolour oplossing (met uitzondering van neon kleuren). Flex-, flock- en glitterfolie zijn er op basis van de Pantone kleuren. Ook hierin is volop keuze.
Personalisatie van textiel door een opdruk vereist meestal een minder hoog budget. Het gaat dus over de perfecte techniek voor de personalisatie van textiel tegen een kleine prijs!
De meest populaire kleding en accessoires om te bedrukken met DTF zijn:
Al bij al, bijna alle types van textiel en accessoires kunnen gepersonaliseerd worden door opdruk.
Je beschikt nu over alle belangrijke elementen waarmee je rekening dient te houden bij het maken van je keuze: ga je voor borduurwerk of voor opdruk?
Ik en mijn team staan ter beschikking om je raad te geven.
En als je nog twijfelt, zal het artikel over ‘borduren of bedrukken‘ je waarschijnlijk verder op weg helpen!
Elke techniek van personalisatie beschikt over zijn eigenschappen. Het is aan jou om de meest geschikte techniek te kiezen voor je projecten en wensen! Heb je je keuze gemaakt ? Vraag dan snel mijn digitale catalogus aan om je textiel te laten personaliseren.Ontdek alle informatie over mijn opdruktechnieken en hun specificaties in de blog “5 technieken, een echte expertise“.
Deze website maakt gebruik van cookies. Deze cookies worden gebruikt voor het bijhouden van statistieken (de cookies van Google Analytics zijn volledige geanonimiseerd), om voorkeuren op te slaan, maar ook voor marketingdoeleinden. Door op 'bevestigen' te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies.